Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Μερικά πράγματα που βρήκα στο διαδίκτυο αυτή την εβδομάδα: Μέρος 13ο

Νύχτα στη Λίμνη των Ιωαννίνων



Παμβώτιδα είναι το αρχαίο όνομα της γνωστής σε όλους λίμνης των Ιωαννίνων που στολίζει το ομώνυμο λεκανοπέδιο. Εκτείνεται σε επιφάνεια 23 τετ. χιλιομέτρων, 470 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, βρίσκεται στους πρόποδες του όρους Μιτσικέλι και αποτελεί μια από τις αρχαιότερες λίμνες παγκοσμίως. Στο κέντρο της λίμνης βρίσκεται το νησί των Ιωαννίνων, λέγεται Νησί ή Νήσος και είναι το μοναδικό κατοικημένο νησί χωρίς όνομα.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι τα πυκνά σύννεφα που σχηματίζονται συχνά πάνω από τη λίμνη κρύβοντας εντελώς την πόλη των Ιωαννίνων και αυτό ακριβώς το φαινόμενο αποτύπωσε στο παραπάνω timelapse ο σκηνοθέτης και φωτογράφος Αλέξανδρος Μαραγκός.

Το video αποτελείται από 2.000 φωτογραφίες και τραβήχτηκε στις 8 Μαΐου από την περιοχή Λιγκιάδες σε υψόμετρο 1000 μέτρων. Είναι το πρώτο timelapse που καταγράφει την έναρξη του εντυπωσιακού φαινομένου κατά την διάρκεια της νύχτας πάνω από τη λίμνη των Ιωαννίνων και αποτελεί μέρος του project "HUMΛΝ NATURE" του Αλέξανδρου Μαραγκού.




Τα 700.000 πολυβολεία της Αλβανίας


Στην Αλβανία σήμερα, υπάρχει ένα πολυβολείο για κάθε 4 ανθρώπους. Χτίστηκαν την εποχή της διακυβέρνησης από τον Ενβέρ Χότζα. Τα περισσότερα από 700.000 πολυβολεία βρίσκονται παντού αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για να υπερασπιστούν την χώρα από κάποια επίθεση. Σήμερα, είναι μια ανάμνηση εκείνης της σκληρής εποχής του Χότζα.


Ο φωτογράφος David Galjaard δούλευε πάνω σε μια σειρά πολυβολείων του Ψυχρού πολέμου στην Ολλανδία το 2008 όταν ένας δημοσιόγραφος του είπε για αυτά της Αλβανίας. - από



Οι σκοτεινές, εφιαλτικές καταβολές 7 διάσημων παραμυθιών


Το «μια φορά κι έναν καιρό» είναι ίσως η φράση που ακούσαμε όλοι μας περισσότερο από κάθε άλλη κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας. Μετά από αυτή τη φράση ακολουθούσαν συνήθως πρίγκιπες, πριγκίπισσες, κάστρα, μάγοι, δράκοι, μαγεμένα δάση, ζώα που μιλούσαν, φανταστικοί τόποι, παράξενοι ήρωες, τρομακτικοί κακοί και άλλα εξίσου εντυπωσιακά πράγματα που ανέβαζαν τη φαντασία μας σε νέα επίπεδα -και λύτρωναν τους γονείς μας καθώς χάρη σε αυτά κοιμόταν επιτέλους το σκασμένο και μπορούσαν οι άνθρωποι να πιουν ένα ποτήρι κρασί με την ηρεμία τους. - από


Freerunning στη Σπιναλόγκα: Βίντεο από το "νησί των ζωντανών νεκρών"



Τον γύρο του διαδικτύου κάνει βίντεο που δείχνει τον αθλητή Δημήτρη Κυρσανίδη -γνωστό και ως DK- να κάνει «freerunning» στη Σπιναλόγκα.

Ο αθλητής, ο οποίος ασχολείται κυρίως με το παρκούρ και το «freerunning» (γνωστό και ως “τέχνη της ελεύθερης σωματικής έκφρασης”), έτρεξε, πήδηξε, σκαρφάλωσε στα στενά δρομάκια του μικρού νησιού, ταξιδεύοντάς μας σε άλλες εποχές.

Η Σπιναλόγκα, γνωστή και ως "νησί των ζωντανών νεκρών" αποτέλεσε για το πρώτο μισό του προηγούμενου αιώνα λεπροκομείο, όπου μεταφέρονταν ασθενείς που εμφάνιζαν συμπτώματα της νόσου του Χάνσεν. Όταν έκλεισε το λεπροκομείο το 1958 και οι ασθενείς μεταφέρθηκαν στην Αθήνα, το νησί έμεινε έρημο.

Η ιστορία της Σπιναλόγκας ενέπνευσε το βιβλίο «Το Νησί» της Βικτώριας Χίσλοπ, ενώ εκεί έγιναν και τα γυρίσματα της ομώνυμης σειράς.


Το Παρίσι στις αρχές του 1920 σε έγχρωμες φωτογραφίες


Ο Γάλλος φωτογράφος Jules Gervais-Courtellemont ήταν ένας από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με το Autochrome, μια πρώιμη διαδικασία φωτογραφίας χρώματος κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.

Τον Ιανουάριο του 1923, φωτογράφησε αξιοθέατα και σκηνές σε όλο το Παρίσι, που εκείνη την περίοδο -μετά το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου- βίωνε οικονομική ανάπτυξη. - από





Η ιστορία της ελληνικής γελοιογραφίας


Στην αρχαία Ελλάδα οι μάσκες του θεάτρου είναι πραγματικά γελοιογραφικά κατασκευάσματα, αλλά δε μπορούμε να τη πούμε γελοιογραφία αφού δεν είναι αυτόνομη έκφραση, αλλά βοηθητικό στοιχείο του θεάτρου. Το ίδιο ισχύει και για τις αγγειογραφίες με τα υπερτονισμένα χαρακτηριστικά των φυσιογνωμιών. Αυτή η παραμόρφωση υποβάλλει μια ιδέα γενικότερη και δε γίνεται να προκαλέσει γέλιο, αλλά για να υποβάλλει μια ιδέα. - από

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου