Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Η ιστορία πίσω από το μπουκάλι-σήμα κατατεθέν της Coca-Cola


Ακόμη και αν κάποιος βγάλει την ετικέτα, ακόμα και με κλειστά μάτια που λέει ο λόγος, όλοι μας μπορούμε να αναγνωρίσουμε το μπουκάλι της Coca-Cola, κάτι που επεδίωκε η εταιρία.



Όταν το αναψυκτικό βγήκε στην αγορά, στις αρχές του 20ου αιώνα, το μπουκάλι του ήταν ένα κλασικό, απλό, καφέ ή διάφανο μπουκάλι. Και ενώ σε όλα υπήρχε το λογότυπο, οι μιμητές ήταν πολλοί (Koka-Nola, Ma Coca-Co, Toka-Cola, Koke, μερικές από αυτές) που οι καταναλωτές όντως μπερδευόντουσαν. Το 1912 η εταιρία σκέφτηκε να βάλει ένα τέλος σε όλα αυτά. Χρειαζόντουσαν μια μέθοδο για την αναγνώριση και την πιστοποίηση των προϊόντων της. Ο Harold Hirsch, ο επικεφαλής δικηγόρος της εταιρείας, ζήτησε να φτιαχτεί ένα καλύτερο μπουκάλι:

"Δεν φτιάχνουμε Coca-Cola μόνο για σήμερα. Την φτιάχνουμε για πάντα και ελπίζουμε να παραμείνει για πάντα εθνικό ποτό. Οι επικεφαλής της εταιρίας κάνουν ό,τι μπορούν, με σημαντικό κόστος, για να δημιουργηθεί ένα μπουκάλι που θα μπορούμε να υιοθετήσουμε..."

Είχαν πάρει την αποστολή στα σοβαρά. Με 500 δολάρια, μερικές εταιρείες γυαλιού σε όλες τις ΗΠΑ, κλήθηκαν να αναπτύξουν ένα διακριτικό μπουκάλι, και η Root Glass Company στο Terre Haute της Ιντιάνα, τελικά είχε τον νικητή. Υπό τον Alexander Samuelson, έναν Σουηδό τεχνίτη του γυαλιού, η ομάδα δημιούργησε ένα μπουκάλι εμπνευσμένο από την απεικόνιση ενός κόκκου κακάου με επίμηκες σχήμα και αυλάκια. Χορηγήθηκε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον σχεδιασμό (χωρίς τα γράμματα της Coca-Cola ως μέσο προστασία του πελάτη) και επιλέχθηκε από την εταιρεία αμέσως μετά.


Η αρχική σύμβαση ήταν το μπουκάλι να βαφτεί με το "German Green", το οποίο μετά άλλαξε σε "Georgia Green" προς τιμή της ιδιαίτερης πατρίδας της εταιρίας. Διευκρινίστηκε επίσης, ότι το μπουκάλι θα ζύγιζε λιγότερο από 14,5 ουγκιές (περίπου 410 γραμμάρια). Γεμάτο, θα ζύγιζε περίπου 450 γραμμάρια.

Όσο συμβαίνει με κάθε ειδική παραγγελία, το νέο μπουκάλι δεν ήταν φτηνό και πολλοί κατασκευαστές δίσταζαν στην αρχή, αλλά μόλις άρχισαν οι εθνικές καμπάνιες προώθησης, πείστηκαν. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ανανεώθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων του 1923 και η ημερομηνία στην πλευρά του μπουκαλιού άλλαξε σε 25 Δεκεμβρίου 1923, κάτι που του έδωσε το παρατσούκλι "Χριστουγεννιάτικο μπουκάλι". Το 1951, το μπουκάλι δόθηκε εμπορικό σήμα (Trademark).

Το σχέδιο έχει υποστεί μικρές αλλαγές όλα αυτά τα χρόνια. Σε διαφορετικές χρονικές περιόδους έχει αποκαλεστεί μπουκάλι "hobbleskirt" (από μια δημοφιλή μόδα στις αρχές του 20ου αιώνα) και "Mae West" (Αμερικανίδα ηθοποιός, τραγουδίστρια, συγγραφέας, σεναριογράφος και sex symbol) λόγω των καμπυλών του.


από: mental floss

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου