Σάββατο, 30 Αυγούστου 2014

Από πού πήραν την ονομασία τους τα ελληνικά νησιά


"Για να βρούμε την ετυμολογία των ονομάτων των ελληνικών νησιών θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μια σειρά παραγόντων όπως η ορθογραφία, η γραμματική, η μυθολογία των λαών της Ελλάδας, αλλά και τη γεωμορφολογία του κάθε τόπου. Η τελευταία μάλιστα φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς κατά την αρχαιότητα υπήρχαν περίοδοι μεγάλων γεωλογικών αναταράξεων. Έτσι οι ονομασίες των νησιών εξυπηρετούσαν και την ανάγκη καταγραφής των αναταράξεων αυτών. Για παράδειγμα το Αγκίστρι, ονομαζόταν Κεκρυφάλεια, και έτσι ο αρχαίος καταλάβαινε ότι επρόκειτο για ύφαλο", επισημαίνει ο κ. Γιώργος Λεκάκης, συγγραφέας του βιβλίου «Αιγαίο-ετυμολογίες νήσων», το οποίο κυκλοφόρησε ως ένθετο της Ελευθεροτυπίας. "Όποιος μπορεί και διαβάζει πίσω από τις λέξεις, θα γνωρίσει την προϊστορία της Ελλάδας. Το όνομα κρύβει μνήμη", προσθέτει.

Παρακάτω λοιπόν, συγκεντρώσαμε 28 ελληνικά νησιά και με τη βοήθεια του κ. Λεκάκη, βρήκαμε από πού… βαστάει η σκούφια τους. Σημειώστε ότι η ετυμολογία των ονομάτων τους δεν είναι μοναδική και οι εκδοχές είναι αρκετές. Σε κάθε περίπτωση, εμείς αναφέρουμε τις πιο ενδιαφέρουσες.

Street Art by Pejac


Ο Pejac είναι ένας Ισπανός street artist, έργα του οποίου έχουν εμφανιστεί σε όλη την Ευρώπη. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί κυρίως το μαύρο, αν και μερικές φορές δίνουν και μερικούς έγχρωμους τόνους στα έργα του. Ο Pejac είναι επίσης ζωγράφος και εικονογράφος.

Περισσότερα στην ιστοσελίδα του Pejac και στο Instagram.






Ουράνια τόξα που είναι πλήρης κύκλοι

φωτογραφία: oskarslidums

Οι περισσότεροι δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, αλλά το ουράνιο τόξο στην πραγματικότητα είναι ένας πλήρης κύκλος. Δεν μπορούμε να δούμε ολόκληρο τον κύκλο γιατί το υπόλοιπο ουράνιο τόξο βρίσκεται πέρα από τον ορίζοντα, όπου δεν βρέχει. Στην τελική, κάτω από την επιφάνεια της γης ... δεν υπάρχουν καιρικά φαινόμενα. Όμως, αν κάποιος βρίσκεται σε ένα αεροπλάνο ή βλέπει από πάνω έναν καταρράκτη, μπορεί να δει ένα 360 μοιρών ουράνιο τόξο.

Δείτε και την φωτογραφία που τραβήχτηκε από το ερευνητικό αεροσκάφος P-3 Orion της NOAA. Η βροχή κάτω από το αεροπλάνο επέτρεψε στον φωτογράφο να δει ολόκληρο το ουράνιο τόξο, αλλά δεν του επέτρεψε ο φακός του (23-mm wide angle) να το απαθανατίσει ολόκληρο.

φωτογραφία: Jeff Masters - wunder ground

Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

Μια μικρή αναδρομή στην ιστορία των selfie


Είτε θεωρείτε τον εαυτό σας γνώστη του ψηφιακού κόσμου ή "αρχάνθρωπο" της τεχνολογίας, τη λέξη "selfie" σίγουρα την έχετε ακούσει.

Το λεξικό της Οξφόρδης ορίζει το selfie (ή selfy) ως: "Μια φωτογραφία που κάποιος έχει φωτογραφίσει τον εαυτό του, συνήθως με ένα smartphone ή μια webcam και την ανέβασε σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης".

Είναι μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις αυτής της ψηφιακής επανάστασης και δεν φαίνεται να κόβεται σύντομα. Είτε θέλει κάποιος να δείξει το πόσο σκληρά έχει γυμναστεί ή εντόπισε κάποιον διάσημο στο δρόμο, το selfie θα κάνει ... τη δουλειά του.

Υπάρχουν διαφόρων ειδών selfie: τα κανονικά, της τουαλέτας, του γυμναστηρίου, με διάσημους, των μεθυσμένων, με duck face, των οπίσθιων, των κοιλιακών και τόσα άλλα...

Πώς προέκυψε όμως το πρώτο selfie;

Μονοπάτια από βότσαλα που ρέουν σαν ποτάμια


Ένας κήπος ή μια αυλή είναι ένα από τα καλύτερα μέρη για να εκφράσει κάποιος τη δημιουργικότητά του. Πέτρες από ποτάμια ή βότσαλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να δημιουργεί ένα πολύ ωραίο σχέδιο.







από: boredpanda

Το 1815, οι ΗΠΑ προσπάθησαν να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο του κόσμου στη λίμνη Οντάριο

Το USS New Orleans

Βρισκόμαστε στα μισά του Αγγλοαμερικανικού πολέμου του 1812.

Ένα από τα υπερόπλα του τότε ήταν το HMS St. Lawrence, ένα τεράστιο πολεμικό πλοίο του Βασιλικού Ναυτικού με 112 κανόνια που κατασκευάστηκε στη λίμνη Οντάριο. Εκείνη την εποχή, τα πλοία δεν μπορούσαν να εισέλθουν ή να βγουν από τη λίμνη, οπότε αυτό το τεράστιο πλοίο των Βρετανών παγιδευτεί εκεί.

Το HMS St. Lawrence

Όταν το St. Lawrence σαλπάρισε από το λιμάνι Kingston στις 10 Σεπτεμβρίου του 1814, οι Αμερικανοί φοβήθηκαν για τις συνέπειες. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στη λίμνη δεν ήταν ικανό να νικήσει το πλοίο των Βρετανών σε ναυμαχία.

Αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε από το να προσπαθήσουν. Ο πρόεδρος Μάντισον ήλπιζε να κατασκευάσει δύο θωρηκτά αντάξια του St. Lawrence. Το πως η σχεδόν πτωχευμένες ΗΠΑ ήλπιζαν να πληρώσουν για τα πλοία αποτελεί μυστήριο. Αλλά, προς τιμήν τους, οι αμερικανικές κατασκευάστριες εταιρίες πλοίων στο Harbor Sackett της Νέας Υόρκης έκαναν πρόοδο για την επίτευξη του στόχου με ελάχιστη οικονομική υποστήριξη.

Το USS New Orleans

Το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους ήταν αυτό των εικόνων: το USS New Orleans. Το πλοίο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, μιας και ο πόλεμος τελείωσε τον Φεβρουάριο του 1815. Αλλά αν τα είχαν καταφέρει, το New Orleans θα ήταν το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο του κόσμου. Το σχέδιο του θα γινόταν καθώς θα κατασκευαζόταν, οπότε κανείς δεν είναι σίγουρος για τις προδιαγραφές του. Αλλά θα μπορούσε να μεταφέρει 130 κανόνια και 900 άνδρες.

Τελικά, επήλθε ειρήνη. Η συνθήκη που υπογράφηκε στη Γάνδη έληξε τον πόλεμο. Αυτό ήταν το τέλος για το δεύτερο και τελευταίο πόλεμο μεταξύ των ΗΠΑ και της Βρετανίας. Αλλά η άποψη και στις δύο πλευρές την εποχή εκείνη ήταν ότι η Γάνδη δημιούργησε μια προσωρινή ανακωχή. Ο πόλεμος πιθανότατα θα επέστρεφε σύντομα.

Οπότε το USS New Orleans παρέμεινε ανολοκλήρωτο, ενώ οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί κοιτούσαν ο ένας τον άλλο καχύποπτα στη λίμνη Οντάριο. Ακόμα και μετά την αποστρατικοποίηση των Μεγάλων Λιμνών με τη συμφωνία Rush-Bagot του 1817, το New Orleans δεν ήταν σε κατάσταση ετοιμότητας, αλλά ήταν υποθετικά χρήσιμο.

Παρέμεινε στη θέση του μέχρι το 1883 όταν το Ναυτικό των ΗΠΑ πούλησε τα σάπια απομεινάρια του σε έναν έμπορο στις Συρακούσες της Νέα Υόρκη. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι σχέσεις των δυο χωρών είχαν βελτιωθεί σημαντικά και η πιθανότητα ενός πολέμου μεταξύ τους φαινόταν απίθανη. Το ισχυρότερο πολεμικό πλοίο που θα υπήρχε ποτέ δεν υπήρξε ποτέ.

από: neatorama

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Η μάνα που πούλαγε τα παιδιά της! Οι βιασμοί και οι κακοποιήσεις, που έζησαν τα παιδιά της φωτογραφίας...


Ιλινόις, 4 Αυγούστου 1948.

Η 24χρονη μητέρα Λουσίλ Σάλιφουκ κρύβει το πρόσωπό της, τη στιγμή που ο φακός την απαθανατίζει να κάθεται δίπλα σε μια πινακίδα που γράφει: «Πωλούνται 4 παιδιά. Πληροφορίες εντός».

Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε σχεδόν σε όλη τη χώρα και σόκαρε.

Ένα από τα παιδιά όταν μεγάλωσε είπε, ότι η σκηνή μάλλον ήταν στημένη από το φωτογράφο της εφημερίδας.

Ακόμη και να ήταν όμως, η ιστορία αυτής της οικογένειας είναι τραγική και πέρα για πέρα αληθινή.

Η μητέρα που ήταν έγκυος στο πέμπτο της παιδί δεν κατάφερε να πουλήσει τα παιδιά, αλλά τα έδωσε όλα για υιοθεσία.

Ο σύζυγός της Ρέι, τους είχε ήδη παρατήσει και ο σπιτονοικοκύρης είχε κάνει έξωση στην οικογένεια.

Η Λάνα 6 ετών, η Ρέι 5 ετών (πάνω σκαλί), ο Μίλτον 4 ετών, η Σου Έλεν 2 ετών και ο Ντέιβιντ που γεννήθηκε αργότερα, χώρισαν και δόθηκαν σε διαφορετικές οικογένειες. Προσπάθησαν να ξαναβρεθούν όλοι μαζί, αλλά ήταν αδύνατο.

Διατήρησαν επαφή και από το 1950 συναντήθηκαν δύο φορές. Για τη μάνα και τον πατέρα τους είχαν μόνο άσχημα λόγια να πουν.

Οι ιστορίες τους είναι συγκλονιστικές.

Η μοίρα των παιδιών

Η Ρέι Άνν πάντα έλεγε ότι η μητέρα τους την πούλησε για 2 δολάρια, για να αγοράσει ένα κουπόνι του μπίνγκο.

Πιστεύει ότι λίγο μετά την εποχή που τραβήχτηκε η φωτογραφία, είχε κάνει σχέση με άλλον άνδρα και δεν ήθελε να έχει τα παιδιά μέσα στα πόδια της.

Ακόμη έχει το φουστάνι που φορούσε την ημέρα που δόθηκε στον Τζόν και τη Ρουθ Ζέτεμαν.

Η Ρέι Άνν με το φουστάνι που φορούσε την ημέρα που υιοθετήθηκε

Την ώρα του αποχαιρετισμού, ο Μίλτον που ήταν μικρότερος, έβαλε τα κλάματα και έτσι τον πήραν και αυτόν μαζί τους.

Οι νέοι γονείς τους, άλλαξαν τα ονόματα σε Μπέβερλι και Κένεθ και τους φέρθηκαν με βάναυσο και άκαρδο τρόπο.

Έδεναν τα παιδιά με αλυσίδες στον αχυρώνα, τα έδερναν, δεν τα τάιζαν, τα τιμωρούσαν και τα έβαζαν να δουλεύουν σε χωράφια.

Το πρώτο που άκουσε ο Μίλτον όταν πήγε στο νέο του σπίτι, ήταν ότι θα ήταν πλέον σκλάβος.

Αμέσως μετά τον ξυλοκόπησαν και αυτό συνεχίστηκε για χρόνια.

Η Ρέι Άνν και ο Μίλτον με τους Ζέτεμαν

Η Ρέι Ανν όταν ήταν έφηβη απήχθη και έμεινε έγκυος μετά από βιασμό. Οι θετοί γονείς την έστειλαν στο Μίσιγκαν, σε ίδρυμα για ανύπαντρες μητέρες.

Το παιδί της το έστειλαν στο Ντεμότ όπου δόθηκε και αυτό για υιοθεσία, χωρίς να τη ρωτήσουν. Στα 17 της έφυγε από τους Ζέτεμαν και δεν ξανακοίταξε ποτέ πίσω της.

Κάποτε έπεσε τυχαία πάνω στη φυσική της μητέρα. Δεν της έδειξε ότι είχε τύψεις ή ότι το είχε μετανιώσει που την έδωσε για υιοθεσία.

Όπως θυμόταν, δεν διέκρινε ούτε ένα απλό συναίσθημα αγάπης!

Την ίδια εικόνα είχε και ο Μίλτον, ο οποίος το 1970 έζησε με την πραγματική του μητέρα για ένα μήνα.

Στο μεταξύ είχε κλειστεί σε ψυχιατρείο όταν σε ένα καυγά χτύπησε έναν αστυνομικό. Οι γιατροί διέγνωσαν σχιζοφρένεια. Όταν αποθεραπεύτηκε, παντρεύτηκε και χώρισε.

Η Ρέι Άνν και η Σου Έλεν, ίσως στην τελευταία τους συνάντηση

Η Λάνα πέθανε το 1998. Τα χαρτιά της υιοθεσίας της κάηκαν σε πυρκαγιά και έτσι τα αδέρφια της δεν μπορούσαν να μάθουν περισσότερα.

Γνωρίζουν μόνο ότι το επώνυμό της άλλαξε σε Τζόνσον και ότι δεν έφυγε μακριά από το Σικάγο.

Η Σου Έλεν κράτησε το επώνυμο Σάλιφουκ και τον περασμένο Ιούνιο συνάντησε και πάλι την αδερφή της Ρέι Άνν.

Έκαναν αυτό που δεν έκαναν μαζί ως μικρά κορίτσια. Έβαψε η μία τα νύχια της άλλης.

Η Ρέι ήταν ήδη πολύ άρρωστη, αλλά σε ένα χαρτί κατάφερε να γράψει για τη μάνα της: «πρέπει να καεί στην κόλαση.

Έζησε πιο εύκολη ζωή από τα αδέρφια της και γέννησε ένα παιδί.

Ο Ντέιβιντ ήταν το πέμπτο παιδί που δόθηκε για υιοθεσία

Ο Ντέιβιντ υιοθετήθηκε από την οικογένεια Μακ Ντάνιελ. Μεγάλωσε λίγο πιο μακριά από τη Ρέι Άνν και το Μίλτον.

Συχνά συναντούσε τα αδέρφια του που πάντα τον περίμεναν στον αχυρώνα, για να τους βγάζει τις αλυσίδες.

Έζησε καλά παιδικά χρόνια, σε ένα σπίτι με αξίες και ιδανικά. Όταν ενηλικιώθηκε κατατάχτηκε στο στρατό, όπου παρέμεινε 20 χρόνια και πολέμησε στον πόλεμο του Βιετνάμ.

Είναι το μόνο από τα παιδιά που δεν κράτησε κακία στη μητέρα του. Πίστευε πως ό,τι έκανε είχε στόχο την επιβίωση.

Ο πατέρας της οικογένειας που παράτησε τα παιδιά και τη γυναίκα του

Ο πατέρας δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τα παιδιά και δεν τον ξαναείδαν. Η μάνα τους ξαναπαντρεύτηκε και έκανε άλλα 4 παιδιά.

"Μας ξεφορτώθηκε και έκανε άλλες 4 κόρες που τις κράτησε. Εμάς όχι", έλεγαν πάντα τα αδέρφια, που δεν ξεπέρασαν ποτέ το μίσος τους για τη μάνα τους. Άδικο είχαν;

πηγή: mixanitouxronou.gr

Time Lapse γνωστών ορόσημων σε μια φωτογραφία


Η σειρά φωτογραφιών του φωτογράφου Richard Silver "Time Slice" συλλαμβάνει την ομορφιά των time lapse video σε μια εικόνα. Από τα αριστερά προς τα δεξιά, μπορεί κανείς να δει γνωστά ορόσημα από το πρωί μέχρι το βράδυ.

Υπάρχουν και άλλες εκδοχές της ίδιας ιδέας, αλλά ο Silver δίνει έμφαση σε ένα και μόνο ορόσημο και σε κάθε φέτα συλλαμβάνει τέλεια το πώς αλλάζει η ώρα το πως φαίνεται το μέρος.




Γιατί τα μωρά «τα φέρνει ο πελαργός»;


Πώς ξεκίνησε ο διάσημος αυτός μύθος

Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Η πιο καθαρή λίμνη στον κόσμο βρίσκεται στη Νέα Ζηλανδία


Η Blue Lake -γνωστή και ως Rotomairewhenua- βρίσκεται στο Nelson Lakes National Park, και έχει τον τίτλο της πιο καθαρής λίμνης του κόσμου. Επιστημονικές δοκιμές που έγιναν το 2011 από το National Institute of Water and Atmospheric Research (NIWA) της Νέας Ζηλανδίας έδειξαν ότι η Blue Lake είναι η πιο καθαρή φυσική συγκέντρωση γλυκού νερού. Σύμφωνα με το NIWA, η ορατότητα στη λίμνη είναι μέχρι και 80 μέτρα, που σημαίνει ότι το νερό θεωρείται σχεδόν "οπτικά διαυγές" όπως το απεσταγμένο νερό.




Οι φωτογραφίες είναι του Klaus Thymann του Project Pressure.

Ο καταπληκτικός εξαγωνικός τυφώνας του Κρόνου

Με τέσσερις φορές το μέγεθος του πλανήτη μας, μια καταιγίδα μαίνεται στον βόρειο πόλο του Κρόνου και μάλιστα εξαγωνική. Το πως δημιουργήθηκε αυτό το σχήμα, τι το προκάλεσε και άλλες ενδιαφέρουσες απορίες απαντώνται στο βίντεο που ακολουθεί, δημιουργία των Dennis Overbye, Jason Drakeford και Jonathan Corum.



Δείτε μερικές εικόνες του φαινομένου

Μια εικόνα χωρίς επεξεργασία από το Cassini που τραβήχτηκε στις 26 Φεβρουαρίου του 2013. Δείχνει την εξάγωνη δομή γύρω από τον πόλο του πλανήτη, καθώς και την κεντρική δίνη.


Ακόμη μια εικόνα του βόρειου πόλου του Κρόνου τραβηγμένη από το Imaging Science Subsystem (ISS) του Cassini στις 26 Φεβρουαρίου του 2013. Αποτελείται από εικόνες που τράβηξε το ISS εκείνη την ημέρα και έφτασαν στη Γη στις 27 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους.


Ακόμη μια σύνθεση από εικόνες που τράβηξε το ISS κατά τη διάρκεια της παρατήρησης της καταιγίδας. Τραβήχτηκαν στις 26 Φεβρουαρίου του 2014 και έφτασαν στη Γη την επόμενη ημέρα. Η κάμερα είχε στραφεί προς την Ελένη, το φεγγάρι του Κρόνου, που μάλλον ήταν πίσω από τον πλανήτη όταν τραβήχτηκαν οι εικόνες. Το φεγγάρι πήρε το όνομα του από την Ωραία Ελένη που σύμφωνα με τη μυθολογία μας ήταν εγγονή του Κρόνου, μιας και ο Όμηρος την ονομάζει κόρη του Δία και της Λήδας.


Έγχρωμη εικόνα του βόρειου πόλου του πλανήτη, φτιαγμένη από εικόνες που τράβηξε το Cassini στις 27 Νοεμβρίου του 2012, που δείχνει τον κεντρικό κυκλώνα. Εντοπίστηκε πρώτη φορά πριν 30 χρόνια από τα Voyager 1 και 2. Η καταιγίδα είχε κρυφτεί από τα μάτια μας και έγινε πρόσφατα πάλι ορατή.


Η άνοιξη ήρθε στον Κρόνο (συμβαίνει κάθε 29,4 χρόνια). Η εξάγωνη καταιγίδα φωτίζεται πλέον πλήρως από τον ήλιο και φαίνονται πολλές άλλες μικρότερες καταιγίδες σε κάθε γωνιά. Στο παρασκήνιο μπορείτε να δείτε τα δαχτυλίδια του Κρόνου να εξαφανίζονται πίσω από τη σκιά του. Η εικόνα λήφθηκε με ευρυγώνια κάμερα από το Cassini στις 27 Νοεμβρίου του 2012, χρησιμοποιώντας ένα φασματικό φίλτρο ευαίσθητο σε μήκη κύματος κοντά στο υπέρυθρο φως στα 750 νανόμετρα. Το σκάφος ήταν περίπου 649.000 χιλιόμετρα μακριά από τον Κρόνο.


Μια έγχρωμη άποψη του βόρειου πόλου του Κρόνου, που τραβήχτηκε από το ISS στις 26 Ιουνίου του 2013. Οι εικόνες έφθασαν στη Γη την επόμενη μέρα. Η κάμερα δείχνει προς τον Κρόνο από απόσταση 647.573 χιλιομέτρων. Μπορεί να ακούγεται ότι ήταν πολύ μακριά από τον πλανήτη, αλλά αν σκεφτεί κανείς τα χιλιόμετρα που είχε ήδη διανύσει το Cassini, πρέπει να θεωρηθεί ακραίο close-up.

από: kuriositas

Τρίτη, 26 Αυγούστου 2014

EPOD 24 Αυγούστου 2014: Ο Γαλαξίας μας πάνω από τη Μήλο

φωτογραφία: Stavros Hios

Στην φωτογραφία βλέπουμε τον Γαλαξία πάνω από ένα χωράφι στον Προβατά στη Μήλο. Σε long exposure εκθέσεις, όπως αυτήν εδώ, το τεράστιο μέγεθος του Γαλαξία μας (περίπου 100 χιλιάδες έτη φωτός σε διάμετρο), μπορεί να φανεί καθαρά. Ωστόσο, η λάμψη του είναι συνήθως πολύ αμυδρή για να φανεί σε αστικές περιοχές ή περιοχές όπου η φωτορύπανση είναι διαδεδομένη. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στις 3 Ιουλίου του 2014.

Οι φωτογραφίες από τις οποίες εμπνεύστηκε ο Norman Rockwell τους εικονικούς πίνακές του


Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι, και το μυστήριο που καλλιεργούν ορισμένοι καλλιτέχνες, οι ζωγράφοι γενικά δεν ζωγραφίζουν χωρίς να έχουν κάποιο είδος αναφοράς.

Είτε πρόκειται για μια φωτογραφία του θέματος, σκίτσα που έχουν δημιουργήσει για τον πίνακα ή κάποια άλλη μορφή οπτικής αναφοράς που μπορεί να δουν και να ζωγραφίσουν, υπάρχουν πολύ λίγοι καλλιτέχνες που εργάζονται χωρίς να έχουν κάτι στο οποίο να αναφέρονται.

Ο Norman Rockwell χρησιμοποιούσε φωτογραφίες για τη δημιουργία των έργων του, και παρόλο που τα περισσότερα από τα έργα του μοιάζουν με μια αυθόρμητη στιγμή, συχνά βασίζονται σε προσεκτικά οργανωμένες φωτογραφίες.


Ένας από τους διάσημους πίνακές του, The Tattoo Artist, και η φωτογραφία στην οποία αναφερόταν. Είναι ο γείτονας του Rockwell, Clarence Decker, ο οποίος είχε πιο ... γελοία έκφραση απ' ότι τον απεικόνισε ο ζωγράφος (!):








από: beautiful decay